Stålnytta i Jernkontorets julkalender

I årets julkalender kommer Jernkontoret att ställa frågor där svaren finns att hämta i informationskampanjen #stålnytta. Varje dag, från 1 december till 24 december, publiceras frågor på webbplatsen och bland de som skickar in svar, lottas små julklappar ut. Följ julkalendern på Jernkontorets webbplats eller Facebook.

Stålföretagen i Sverige tillverkar högt förädlade stålsorter och produkter. Svensk stålindustri ligger i framkant när det kommer till innovation och klimatsmart tillverkning och svenska stålprodukter efterfrågas över hela världen. När produkterna används bidrar de till en mer hållbar utveckling. Vi i branschen kallar det #stålnytta.

Julkalender om #stålnytta

Inför julen övergår informationskampanjen #stålnytta i en decemberupplaga. Varje dag, från 1 till 24 december, publiceras en fråga kopplad till stålnytta-kampanjen. Den som vill vara med och tävla fyller i rätt svar i den enkla enkäten intill frågan. Bland dem som tävlar lottas små julklappar ut.

– Vi har väldigt engagerade följare på sociala medier. Kan vi bidra till en lite ljusare, lite roligare och mer positiv decembermånad med en tävling, ja då gör vi gärna det. Om vi dessutom sprider kunskap och exempel på nytta som svenskt stål bidrar med, då är det en stor bonus, säger Maja Boström, kommunikationsdirektör på Jernkontoret.

De rätta svaren och vinnarna kommer att presenteras på Jernkontorets webbplats i början av 2021.

Läs mer om informationskampanjen #stålnytta och delta i decemberupplagan på www.stålnytta.se