Inbjudan: Var med när Årets Fe 2022 utses 8 mars!

Välkommen på Fe-rukost, digital galafrukost, tisdagen den 8 mars kl. 09.00-10.00 och var med när Årets Fe utses för första gången någonsin!

Årets Fe utses bland personerna på den nyinstiftade listan 40 över 40, som samlar 40 kvinnor och icke-binära i gruv- och stålbranscherna och som gjort särskilda insatser inom sitt fält. Listan och utnämningen Årets Fe har instiftats för att uppmärksamma och lyfta den kompetens och erfarenhet som kvinnor och icke-binära bidrar med för och inom gruv-, järn- och stålindustrierna.

Under frukosten kommer inte bara Årets Fe avslöjas, konsulten och föreläsaren John Mellkvist kommer dessutom att erbjuda viktiga och nytänkande perspektiv på mångfald och ålderism och nyttorna med att uppvärdera kvinnors erfarenhet.

Fe-rukosten kommer att sändas live den 8 mars, klockan 09.00 - 10.00 från Jernkontorets hus i Stockholm. Anmäl dig här senast måndagen den 7 mars klockan 12.00.

En länk till sändningen kommer att skickas ut till den e-postadress du uppger vid anmälan på eftermiddagen den 7 mars.

Vet du någon som borde vara med på listan?

Missa inte att nominera din innovativa kollega, lyhörda chef, flitiga opinionsbildare eller en vettig beslutsfattare, senast fredag den 18 februari! Vem som helst kan nominera – klicka här för mer information och för att skicka in din nominering!

Juryn för Årets Fe 2022

Juryn som utser Årets Fe består av Phetra Ericsson, EVP Group HR, Communication & EHS på Ovako Group, Maria Långberg, Executive Vice President and Head of People, Culture & Communications på SSAB, Nadim Penser, Vice President Human Resources på Epiroc, Carina Martinsson, HR-chef för affärsområde Järnmalm på LKAB, Viktoria Lundqvist, arbetsrättsjurist och förhandlare på Industriarbetsgivarna, Emma Härdmark, ordförande för Women in Mining Sweden och Maja Boström, styrgruppen för Metallkvinnor.

Vi som gör 40 över 40

Bakom listan och utnämningen står nätverken Metallkvinnor och Women in Mining Sweden, arbetsgivarorganisationen Industriarbetsgivarna och branschorganisationerna Jernkontoret och Svemin.

Vid frågor, kontakta:

Marina Lähteenmaa, kommunikationschef Industriarbetsgivarna (marina.lahteenmaa@industriarbetsgivarna.se, 072-247 50 33)

Maja Boström, kommunikationsdirektör Jernkontoret (maja.bostrom@jernkontoret.se, 073-046 82 68)

Emma Härdmark, kommunikationschef Svemin (emma.hardmark@svemin.se, 070-346 60 48)